Khamis, 17 Jun 2010

Blog Sekolah: Antara Keperluan dan Pendedahan

Semakin banyak sekolah di daerah Maran yang telah mempunyai laman bog sekolah sendiri. Ibarat cendawan tumbuh di musim hujan. Sudah ramai yang merasakan keperluannya yang memberi maklumat dan pencapaian di seluruh peringkat global. Banyak manfaat dan kebaikannya. Sekolah pula akan dikenali dan mudah untuk di buat pencarian di internet.
     Namun begitu, setiap 'blogger' pastinya perlu berhati-hati dan tidak melupakan sisi undang-undang dan peraturan supaya laman itu lebih bertanggungjawab dan memberi manfaat. Perkara yang tidak sihat dan tidak sesuai untuk tatapan umum, amat dilarang.
    Setiap blogger juga akan menguji daya kreativiti dan kekuatan blog masing-masing. Diharapkan semua sekolah di daerah Maran mempunyai laman blog atau web suatu hari nanti. Antara sekolah yang telah menunjukkan laman blog yang mantap ialah SK Ulu Jempol (skulujempul.blogspot.com), Pra Sekolah SK Jengka 11 (preschoolskj11.blogspot.com), SK RKTP Kg Awah (skrktpkgawah.blogspot.com) dan SK Jengka 12 (skj12.blogspot.com). Anda boleh layari laman blog ini melalui blog sekolah. Tahniah kepada semua..

Welcome

Makluman

Terima Kasih kerana bersama kami