Rabu, 10 November 2010

Perlaksanaan Program / Aktiviti Pada Cuti Hujung Minggu

Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) telah mengeluarkan surat pekeliling Ikhtisas (SPI) Bil. 8/2005: Perlaksanaan Bekerja Lima Hari Seminggu yang telah menetapkan bahawa sekolah-sekolah yang berupaya melaksanakan program pendidikan (akademik dan kokurikulum) dalam masa lima (5) hari bekerja tidak perlu mengadakan program/aktiviti pada cuti hujunng minggu. Sekiranya sekolah-sekolah menghadapi kesulitan melaksanakan program/abtu dengan syarat tidak melebihi dua kali Sabtu dalam sebulan.
     Perlu diingatkan bahawa sekolah tidak boleh menjalankan program/aktiviti pada hujung minggu sekiranya hari-hari berkenaan merupakan Hari Kelepasan Am Persekutuan atau Hari Kelepasan Am Negeri yang diwartakan.
     Pentadbir sekolah hendaklah merancang dan memasukkan program/aktiviti hujung minggu dalam Takwim Tahunan Sekolah supaya guru-guru, kakitangan dan murid dapat membuat persediaan awal.
     Sekiranya terdapat keperluan selain daripada yang dinyatakan di atas, pihak sekolah hendaklah memaklumkan kepada semua warga sekolah yang terlibat sekurang-kurangnya satu minggu lebih awal.

Welcome

Makluman

Terima Kasih kerana bersama kami