Ahad, 25 Julai 2010

Permainan 'Wood Ball' Semakin popular di beberapa sekolah di Maran

Permainan 'Wood Ball' telah agak lama bertapak di Maran, namun kurang menarik minat golongan guru dan kakitangan sekolah.Ianya kini mula diberi perhatian dan menjadi satu permainan yang semakin popular terutama bagi kakitangan dan guru di sekolah.Seperti 'cendawan tumbuh selepas hujan, banyak sekolah kini telah menjadikan  'wood ball' sebagai permainan berbentuk riadah yang diminati.
    Permainan ini semakin popular setelah satu pertandingan ' wood ball' bersama Pengarah Pelajaran Pahang dan para pegawai JPN sempena persaraan Timbalan Pengarah Pelajaran Pahang, Tn Hj Abdul Hamid di Maran baru-baru ini.
 En Yahya bin awang, Pengetua SMK Jengka Pusat 2 telah membawa sukan ini ke sekolah beliau dengan mengadakan 12 'gate' di sekitar kawasan sekolah. Usaha beliau menampakkan hasil apabila para guru dan kakitangan sekolah mula menjinakkan diri dengan permainan tersebut. En Yahya bin Awang juga berkata," Permainan ini berbentuk riadah dapat memupuk semangat kesukanan dan membina hubungan rapat dengan guru dan pekerjanya. Di samping itu, ia juga dapat mewujudkan interaksi dan kesihatan yang baik para guru dan kakitangan".
     Selain SMK Jengka Pusat 2, sekolah lain yang mempunyai padang permainan 'wood ball' ialah SMK Jengka 6, SK Jengka 10, dan SMK Jengka 18. Kita mengharapkan sekolah lain juga akan mewujudkan sukan ini di sekolah masing-masing.
En Yahya menunjukkan bakatnya

Welcome

Makluman

Terima Kasih kerana bersama kami